Lediga jobb

Lediga jobb

Vill du arbeta med patientskador i en organisation som alltid har kunden i fokus?

Löf är det ledande försäkringsbolaget inom patientskador. Vi har ett tydligt kundfokus och arbetar kontinuerligt med projekt som syftar till att förbättra kundservice och att effektivisera processer. På Löf har vi ett öppet klimat och en lärande kultur där vi hjälper varandra. Vi erbjuder en gedigen introduktionsutbildning och fäster stor vikt vid kontinuerlig kompetensutveckling. Vi har en hög digitaliseringsgrad på vår arbetsplats och ett utvecklat skadesystem. Löf är ett värderingsstyrt företag med tydligt resultatfokus.

Om verksamheten

Löf är ett rikstäckande försäkringsbolag som har till huvuduppgift att försäkra de vårdgivare som finansieras av landstingen och regionerna. Våra slutkunder är de patienter som drabbats av en patientskada. Vårt uppdrag är att utreda och lämna ersättning till patienter som skadas i vården samt att bidra till att antalet skador i vården minskar.

Löf är ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina försäkringstagare, landstingen och regionerna. Verksamheten omsätter årligen 1 miljard kronor och har en balansomslutning på 10 miljarder kronor.

Vi är cirka 185 medarbetare som arbetar med försäkring, skadereglering och patientsäkerhet. Vår arbetsplats finns centralt på Södermalm i Stockholm.

Kollektivavtal

Löf är medlemmar i försäkringsarbetsgivarna (FAO) och därigenom omfattas vi av kollektivavtal med FTF och SACO.


Just nu söker vi en medarbetare till Kundtjänst

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta i en variationsrik roll med kunden i fokus?

Arbetsbeskrivning

Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att bemanna Löf reception och växel och du är den första kontakten gällande inkommande samtal och besök. Rollen är bred och det är därför viktigt att du trivs med ett variationsrikt arbete. Du sitter tillsammans med trevliga kollegor.

Arbetsuppgifterna på kundtjänst består huvudsakligen av:

  • Besvara generella frågor via telefon, e-post och vår webbtjänst
  • Registrera skador som inkommit via post eller vår webbtjänst
  • Arkivera avslutade skadeärenden samt rekvirera de samma vid behov
  • Sammanställa information till aktörer som Löf skickar underlag till
  • Beställning av kontorsmaterial och trycksaker
  • Omvårdnad av gemensamma lokaler
  • Medverka vid avtalsuppföljning med leverantörer
  • Uppgifter inom skanning och vaktmästeri vid behov
Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med telefoniväxel, telefonsupport, kundtjänst eller liknande och du har minst gymnasial utbildning. Du har mycket god administrativ förmåga och du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Vidare har du goda IT-kunskaper och goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper

Du är en kommunikativ person som är lyhörd och kundorienterad. I din roll har du många olika kontaktytor och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Som person är du tydlig och effektiv samt har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med ett variationsrikt arbete och kan även hantera när det bitvis kan vara hög telefontrafik. Vidare är du en prestigelös person som hjälper till där det behövs. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

För mer information och ansökan

Om du känner igen dig i vår beskrivning, är du varmt välkommen att skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv märkt ”Kundtjänst” till: jobs@lof.se.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdagen är den 28 juni 2018.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta chef för internservice Annelie Dahlström, 08-551 010 96 eller annelie.dahlstrom@lof.se

Personuppgifterna i din ansökan behandlas enbart i rekryteringssyfte och kommer att sparas i maximalt två år.