Problem med att logga in?

Problem med att logga in?

Om du har problem med att logga in på Mina sidor med din e-legitimation kan du först kontrollera om du kan få hjälp på våra frågor och svar längst ned på sidan. Observera att Löf inte kan ge teknisk support kring problem med din e-legitimation. Vänd dig alltid till utgivaren av din e-legitimation i första hand.

För mer information om och kontaktvägar för support om e-legitimation:
(externa webbplatser, öppnas i nytt fönster)​

Vanliga frågor och svar om e-legitimation:

Hur skaffar jag en e-legitimation/BankID?

För att få en e-legitimation måste du ha ett svenskt personnummer och ha uppnått viss ålder. Vilka åldersgränser som gäller framgår av e-legitimationsutfärdarnas webbplatser. Du som är kund i en internetbank kan skaffa e-legitimation på kort eller på fil som laddas ner till din dator. På samma sätt kan du skaffa e-legitimation hos Telia. De flesta bankerna erbjuder dessutom Mobilt BankID som kan användas i de flesta moderna mobiltelefoner och surfplattor.

Läs mer om e-legitimation (extern webbplats, öppnas i nytt fönster)

Jag har skyddad identitet, kan jag skaffa e-legitimation?

​ Även om dina personuppgifter har någon form av skyddsmarkering i folkbokföringen kan du skaffa e-legitimation. För att skaffa e-legitimation behöver du oftast fysiskt besöka ett bankkontor och beställa e-legitimation på kort.

Jag kan inte logga in

Om du har problem med din e-legitimation får du kontakta utgivaren av e-legitimationen för att få hjälp. I annat fall kan du vända dig till vår kundservice för att få hjälp.

FAQ

Om du inte är nöjd

Kontakta vår klagomålsfunktion om det är något som du inte är nöjd med.

Andra sätt att få hjälp

Ibland är det kanske inte vi som kan hjälpa dig. Här får du information om andra kontaktvägar.